A munkaerőpiacon egyre nagyobb arányban van jelen az Y generáció. Az új típusú munkavállalók más igényeket támasztanak a vállalatok felé, mint a korábbi generációk: ők nem csupán dolgozók, hanem „user”-ek, felhasználók is egyben. De mit is jelent ez pontosan? Az ipszilonosokat „work hard, play hard” generációnak vagy a „munka fogyasztói”-nak is szokták nevezni. Az Y generációs munkavállalók nem csak a mindennapi tevékenységeik során, hanem a munkavállalás kapcsán is felhasználóként gondolkodnak. Igénylik a fogyasztói előnyöket, és ha nem részesülnek ebből, akkor másik munkahelyet keresnek. Jellemző rájuk, hogy munkájuk során lelkesek, keményen dolgoznak és értéket akarnak teremteni, viszont elvárásaik is vannak, melyek között szerepel többek között a rugalmasság, a fejlődési lehetőség, és a munka-magánélet egyensúlya. Vannak vállalatok, melyek úgy keltik fel az új generációs munkavállalók érdeklődését, hogy az élményre helyezik a hangsúlyt. Ha a munkatársak szívesen járnak be dolgozni, és jól érzik magukat a munkahelyükön, akkor nagyobb valószínűséggel maradnak hosszú távon a cégnél. Ebből következik, hogy a munkáltatónak biztosítania kell a megfelelő környezetet és vállalati kultúrát, melyekkel hozzájárul az élmény létrejöttéhez és így képes lesz megtartani a munkavállalókat. Munkahelyi élmények A munkában szerzett élmény több forrásból származhat, hiszen a munkavállalók is különböznek. Például megalapozhatja az élményt az irodai környezet, ugyanis sokak számára hatnak inspirálóan a modern irodákra jellemző berendezések. Javítják a hangulatot és fokozzák a produktivitást többek között a kreatív dekorációk (pl. színes képek, növényfalak, bokrok), kényelmes étkezők, ergonomikusan berendezett irodák, valamint a közösségi és privát terek. https://i.pinimg.com/originals/b8/fe/08/b8fe087acff7bf59a8d8e61929539f5d.jpg A közösségi terek (étkező, kávézó, pihenőszoba, játszóház) egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Ezek a helyek lehetőséget adnak a kollégáknak a feltöltődésre: beszélgethetnek, csocsózhatnak, kosarazhatnak, és ezt követően újult erővel tudják folytatni a munkát. Egy jól kialakított közösségi tér megbeszélések, meetingek tartására is alkalmas lehet, mivel kényelmes foteleken, babzsákokon, vagy függőágyakban ülve tudnak dolgozni a kollégák. Segítik a hatékonyságot a különböző térelválasztó és hanggátló elemek. Nem szabad megfeledkezni a privát terek fontosságáról sem, mert a munkavégzés és az élmény szempontjából is lényeges szerepet töltenek be. Szükség van szeparált szobákra, ahova el tudnak vonulni azok a munkatársak, akik munkájukból kifolyólag rengeteget telefonálnak vagy tárgyalnak, vagy összetett feladatot végeznek és szükségük van egy csendes környezetre. Privát tér lehet akár egy vidám kialakítású box is, ahol ugyan nem fog tárgyalást lefolytatni senki, de elvonulhatnak pár percre azok a munkatársak, akik egy kis nyugalomra vágynak, hogy összeszedjék a gondolataikat a feladatokhoz. Az irodabelső mellett számos más tényező (pl. vállalati kultúra, kollégák, vezetőség, feladatkör, lehetőség home office-ra, kutyabarát – nem kutyabarát iroda, stb.) is befolyásolja a munkavállaló élményét, de érdemes azokkal a lépésekkel kezdened, amelyek könnyebben megvalósíthatóak. Kérd díjmentes konzultációnkat, inspirálódj velünk és nyújts élményt a munkavállalóknak: https://www.poziteam.hu/hu/kapcsolat